1. ORGANIZATORZY RAJDU – Sztab Rajdu Szlakami Walk Grupy “Kampinos”- Hufiec
ZHP Jaktorów.
2. TERMIN I MIEJSCE RAJDU
Rajd odbędzie się w dniach 27 – 29 września 2024 r., bez względu na warunki
atmosferyczne. W tym roku miejsce wydarzenia owiane będzie tajemnicą. Organizatorzy
oczekują na patrole na starcie Rajdu w piątek 27 września, miejsce oraz godzina zostaną
wysłane w wiadomości zwrotnej.
Zuchy startują w sobotę 28 września – godzina i miejsce zostanie podana w informacji
zwrotnej.
3. UCZESTNICY
Rajd Szlakami Walk Grupy “Kampinos” Armii Krajowej jest imprezą harcerską,
przeznaczoną dla Zuchów, Harcerzy, Harcerzy Starszych i Wędrowników oraz osób
zainteresowanych historią. W tegorocznym rajdzie mogą brać udział drużyny
harcerskie/zastępy/patrole z organizacji harcerskich z terenu całej Polski (we wszystkich
przypadkach mogą być one maksymalnie 10 osobowe, minimalnie 6 osobowe). Dodatkowo,
w skład każdego patrolu musi wejść co najmniej jedna pełnoletnia osoba (opiekun).
4. OBOWIĄZKOWY EKWIPUNEK PATROLU
Każdy patrol we własnym zakresie zapewnia sobie: strój partyzancki, apteczkę pierwszej
pomocy, kamizelki odblaskowe, naczynia na ciepły posiłek, busolę, materiały piśmiennicze,
latarkę, linę min. 5m, lornetkę, wygodne buty, sprzęt noclegowy (ciepły śpiwór, karimata),
suchy prowiant na:
· piątkową kolację,
· sobotnie śniadanie i kolację,
· sobotnią trasę,
· niedzielne śniadanie.
5. ZADANIE PRZEDRAJDOWE – każdy patrol ma do wykonania następujące zadania
przedrajdowe:
ZADANIE 1 (HARCERZE, HARCERZE STARSI, WĘDROWNICY): W momencie
zgłoszenia zostaniecie poproszeni o wybranie nazwy oddziału z listy, która jest
zamieszczona poniżej. Patrol powinien znać podstawowe informacje o wybranym oddziale.
W sytuacji gdy liczba partoli będzie większa niż liczba przygotowanych nazw, organizator
zastrzega sobie prawo dołożenia nazw oddziałów historycznie związanych z Powstaniem
Warszawskim.
Lista jednostek:
1. 27. Pułk Ułanów Armii Krajowej im. Króla Stefana Batorego
2. Szwadron CKM – zalążek 23 Pułku Ułanów Grodzieńskich
3. 78. Pułk Strzelców Słuckich AK
4. Batalion Sochaczewski „Hajduki”- podokręg sochaczewski
5. Batalion Legionowski
6. Kompania ZEMSTA
7. Kompania Powstańczych Oddziałów Specjalnych JERZYKI
8. Samodzielna Kompania Lotnicza do zadań Specjalnych
9. Kompania z Wierszy
10. Wojskowa Służba Kobiet
11. Pluton ORLIKI – Rejon Hellenów (Pruszków)
12. 160 żołnierzy III Rejonu Obwodu II AK „Żoliborz”
13. Pluton zrzutów
14. Oddział Ochrony Komendy Głównej AK
15. Batalion MIOTŁA
16. Żyrardowski Ośrodek AK ŻABA
17. Oddziały AL.
18. Odziały obwodu Skierniewice AK Podokręgu Zachodniego “Hallerowo”
19. Zgrupowanie ŻUBR
20. Zgrupowanie LEŚNIK
21. Harcerska Poczta Polowa
22. Batalion CZATA 49
ZADANIE 2 (HARCERZE, HARCERZE STARSI, WĘDROWNICY): Zadaniem każdej osoby
z patrolu będzie wykonanie i posiadanie na Rajdzie Kennkarty, z własnym zdjęciem i danymi
osobowymi. Znajcie dobrze swoje wpisane dane, na Rajdzie mogą one być weryfikowane.
ZADANIE 1 (ZUCHY): W momencie zgłoszenia podajcie wymyśloną nazwę swojego
zuchowego patrolu nawiązującą do Grupy Kampinos AK.
ZADANIE 2 (ZUCHY): Każdy Zuch podczas Rajdu obowiązkowo powinien mieć przy sobie
Kennkarte, z własnym zdjęciem i danymi osobowymi. Każdy zuch niech zna swoje dane
zawarte w Kennkarcie iż mogą być one weryfikowane na Rajdzie.
ZADANIE 3 (ZUCHY, HARCERZE, HARCERZE STARSI, WĘDROWNICY):
•DLA PATROLI KTÓRE BYŁY JUŻ NA RAJDZIE: Stwórzcie kartkę z Kroniki, niech będzie
to wspomnienie waszych przygód spędzonych na poprzednich rajdach. Wklejcie zdjęcia,
opiszcie jakieś swoje przygody, pochwalcie się zdobytym miejscem na rajdzie, itp.
•DLA PATROLI KTÓRE JESZCZE NIGDY NIE BYŁY NA RAJDZIE: Stwórzcie kartkę z
Kroniki swojej wybranej powyżej jednostki (w przypadku zuchów wybranej przez was
jednostki). Pobawcie się w poszukiwaczy i na kartce umieście kawałek historii.
*Oprócz powyższych zadań na stronie FB XXVII Rajdu Szlakami Walk Grupy „Kampinos” AK
będą publikowane zadania dodatkowe, przypominacze i podpowiadacze. Zapraszamy do
śledzenia https://www.facebook.com/rswgkak. Zachęcamy jednocześnie do używania
rajdowego znacznika #RajdAK do wszystkich materiałów i relacji związanych z rajdem, a
prezentowanych w mediach społecznościowych.
6. ZGŁOSZENIA
Na zgłoszenia czekamy do 16 września 2024 r. Zgłoszenia prosimy wysyłać poprzez
formularz zgłoszeniowy https://forms.office.com/e/GEKFB4kS30. Przed rajdem patrole
otrzymają potwierdzenie o zakwalifikowaniu na rajd, wraz ze szczegółową instrukcją,
programem rajdu.
7. GWARANTOWANE ŚWIADCZENIA
Organizator zapewnia uczestnikom rajdu:
· doskonałą zabawę na najwyższym poziomie,
· gorący posiłek – ze względów technicznych nie mamy możliwości zapewnienia posiłków
(bezmięsnych, bezglutenowych, bez laktozowych)
· mapę terenu,
· dyplomy uczestnictwa w rajdzie,
· plakietkę rajdową,
· wartościowe nagrody dla najlepszych,
· zdjęcie pamiątkowe.
8. PUNKTACJA
Każda jednostka zuchowa i harcerska biorąca udział w Rajdzie Szlakami Walk Grupy
“Kampinos” Armii Krajowej będzie mogła zdobyć podczas 2 dni zmagań łącznie 140
punktów. Poniżej przedstawiamy co i w jaki sposób będzie oceniane przez organizatorów:
· umundurowanie (zgodne z regulaminem ZHP i jednolite dla patrolu), przebrania
partyzanckie, wizerunek patrolu.
· piątkowo- sobotnia trasa (wykonanie zadań, zaangażowanie całego patrolu, współpraca w
patrolach).
9. PŁATNOŚCI
Wpisowe na rajd za uczestnika wynosi:
– 75 zł (Harcerze, Harcerze Starsi, Wędrownicy),
– 40 zł (Zuchy)
Wpłat proszę dokonywać za patrole na rachunek bankowy Hufca:
Nr konta: 19 1240 6348 1111 0000 5118 8632
Bank Pekao S.A. Oddział w Grodzisku Maz.
Chorągiew Mazowiecka ZHP
ul. Krótka 3a
09-402 Płock
NIP 774-31-36-686
W tytule przelewu prosimy wpisać: DSZ Rajd AK 2024 – Nazwa patrolu
Wpisowe należy uiścić w ciągu 2 tygodni od zgłoszenia w nieprzekraczalnym terminie do
16 września 2024 r. Po tym terminie opłaty wpisowe nie podlegają zwrotowi. Prosimy
dokonywać wpłat ZA CAŁE patrole, a nie za pojedynczych harcerzy. Potwierdzenie
dokonania wpisowego prosimy przesłać na naszego maila:
rajdak.kampinos@jaktorow.zhp.pl.
!!!! W przypadku rezygnacji z uczestnictwa do 30 dni przed rajdem zwracamy 50% wpłaconej
kwoty. Jeśli do rajdu zostało mniej niż 30 dni wpisowe NIE PODLEGA ZWROTOWI!!!
10. INNE INFORMACJE:
· Uczestników rajdu obowiązuje przestrzeganie postanowień niniejszego regulaminu oraz
zarządzeń porządkowych komendanta rajdu, a także powszechnie obowiązujących
przepisów w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego, bezpieczeństwa ruchu, ochrony
przyrody i innych. Uczestniczących w rajdzie obowiązuje ponadto przestrzeganie Prawa
Harcerskiego.
· Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do komendanta rajdu.
· Nieprzestrzeganie powyższych norm może doprowadzić do wcześniejszego wydalenia
uczestnika lub patrolu z rajdu.
· Za zdrowie i życie uczestników oraz szkody materialne wyrządzone podczas rajdu
odpowiadają pełnoletni instruktorzy lub pełnoletni opiekunowie drużyn rajdowych.
· Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość dokonywania zmian w niniejszym regulaminie
po jego opublikowaniu.
· Zmiany regulaminu oraz inne istotne decyzje komendant rajdu ogłasza na stronie
internetowej rajdu.