Regulamin Rajdu – Edycja 2025

1. ORGANIZATORZY RAJDU

Sztab XXVIII Rajdu Szlakami Walk Grupy “Kampinos” Armii Krajowej – Hufiec ZHP Jaktorów im. Grupy „Kampinos” AK.

2. TERMIN I MIEJSCE RAJDU

Rajd odbędzie się w dniach 26 – 28 września 2025 r., bez względu na warunki atmosferyczne. W tym roku miejsce wydarzenia owiane będzie tajemnicą. Organizatorzy oczekują na patrole harcerskie na starcie Rajdu w piątek 26 września na parkingu pod stacją PKP w Międzyborowie po południowej stronie torów kolejowych od godziny 17.00.
O wszelkich zmianach organizatorzy będą informowali drogą mailową.

Zuchy startują w sobotę 27 września – informacja o godzinie i miejscu startu zostanie podana w informacji zwrotnej.

3. UCZESTNICY

Rajd Szlakami Walk Grupy “Kampinos” Armii Krajowej jest imprezą harcerską, przeznaczoną dla zuchów, harcerzy, harcerzy starszych i wędrowników. W tegorocznym rajdzie mogą brać udział drużyny harcerskie/zastępy/patrole z organizacji harcerskich z terenu całej Polski (we wszystkich przypadkach mogą być one maksymalnie 10 osobowe, minimalnie 6 osobowe). Dodatkowo, w skład każdego patrolu musi wejść co najmniej jedna pełnoletnia osoba (opiekun).

4. OBOWIĄZKOWY EKWIPUNEK PATROLU

Każdy patrol we własnym zakresie zapewnia sobie: strój partyzancki, apteczkę pierwszej pomocy, naczynia na ciepły posiłek, busolę, materiały piśmiennicze, lornetkę, sprzęt noclegowy (ciepły śpiwór, karimata), suchy prowiant na:

  • piątkową kolację,
  • sobotnie śniadanie i kolację,
  • sobotnią trasę,
  • niedzielne śniadanie.

Ekwipunek dla partoli zuchowych zostanie podany w mailowej informacji zwrotnej po rejestracji.

5. ZADANIA PRZEDRAJDOWE

Każdy patrol ma do wykonania następujące zadania przedrajdowe:

ZADANIE 1 (harcerze): W momencie zgłoszenia zostaniecie poproszeni o wybranie nazwy oddziału z listy, która jest zamieszczona poniżej. Ta sama lista jest umieszczona w formularzu zgłoszeniowym i będzie na bieżąco aktualizowana. Sztab Rajdu może poprosić o zmianę nazwy patrolu, gdy nazwa już wcześniej zostanie wybrana przez inny partol.

Patrol powinien znać podstawowe informacje o wybranym oddziale. W sytuacji gdy liczba partoli będzie większa niż liczba przygotowanych nazw, organizator zastrzega sobie prawo dołożenia nazw oddziałów historycznie związanych z Powstaniem Warszawskim.

Lista jednostek:

1. 27. Pułk Ułanów Armii Krajowej im. Króla Stefana Batorego

2. Szwadron CKM – zalążek 23 Pułku Ułanów Grodzieńskich

3. 78. Pułk Strzelców Słuckich AK

4. Batalion Sochaczewski „Hajduki”- podokręg sochaczewski

5. Batalion Legionowski

6. Kompania ZEMSTA

7. Kompania Powstańczych Oddziałów Specjalnych JERZYKI

8. Samodzielna Kompania Lotnicza do zadań Specjalnych

9. Kompania z Wierszy

10. Wojskowa Służba Kobiet

11. Pluton ORLIKI – Rejon Hellenów (Pruszków)

12. 160 żołnierzy III Rejonu Obwodu II AK „Żoliborz”

13. Pluton zrzutów

14. Oddział Ochrony Komendy Głównej AK

15. Batalion MIOTŁA

16. Żyrardowski Ośrodek AK ŻABA

17. Oddziały AL

18. Odziały obwodu Skierniewice AK Podokręgu Zachodniego „Hallerowo”

19. Zgrupowanie ŻUBR

20. Zgrupowanie LEŚNIK

21. Harcerska Poczta Polowa

22. Batalion CZATA 49

ZADANIE 1 (zuchy): W momencie zgłoszenia podajcie wymyśloną nazwę swojego zuchowego patrolu nawiązującą do Grupy Kampinos AK.

ZADANIE 2 (harcerze, zuchy): Zadaniem każdego uczestnika patrolu będzie wykonanie i posiadanie na Rajdzie kenkarty z własnym zdjęciem i danymi osobowymi. Znajcie dobrze swoje dane, w czasie gry na pewno się przydadzą!

Oprócz powyższych zadań na stronie FB XXVIII Rajdu Szlakami Walk Grupy „Kampinos” AK będą publikowane zadania dodatkowe, przypominacze i podpowiadacze. Zapraszamy do śledzenia https://www.facebook.com/rswgkak. Zachęcamy jednocześnie do używania rajdowego znacznika #RajdAK do wszystkich materiałów i relacji związanych z rajdem, a prezentowanych w mediach społecznościowych.

ZADANIE 3 (harcerze): Na starcie rajdu partole muszą pojawić z wcześniej przygotowaną skrzynką o wymiarach wewnętrznych 12 x 16 x 6 cali

6. ZGŁOSZENIA

Na zgłoszenia czekamy do 15 września 2025 r. Zgłoszenia przyjmujemy za pomocą formularz zgłoszeniowy w wyjątkowych sytuacjach zgłoszenie prosimy wysyłać na adres rajdak.kampinos@jaktorow.zhp.pl Zgłoszenie powinno zawierać informacje takie jak:

  • nazwa drużyny, gromady + wybrana nazwa oddziału (zadanie przedrajdowe nr 1)
  • ilość osób w patrolu,
  • imię i nazwisko pełnoletniego opiekuna (nie może być, aby w dwóch patrolach figurował ten sam opiekun),
  • deklarację o opłaconych składkach przez uczestników rajdu do końca III kwartału 2025 roku,
  • uczestnicy Rajdu AK muszą uzyskać zgodę właściwego komendanta Hufca (nie dotyczy uczestników z Hufca ZHP Jaktorów),
  • odpowiedzialność za zapoznanie uczestników z odpowiednimi regulaminami obowiązującymi na trasie ponosi opiekun.

Za przyjęty na trasę uważa się patrol, który spełnia poniższe warunki:

  • w terminie i w poprawny sposób prześle zgłoszenie do organizatorów oraz wybierze nazwę oddziału,
  • otrzyma drogą elektroniczną od komendy rajdu potwierdzenie przyjęcia na rajd.

7. GWARANTOWANE ŚWIADCZENIA

Organizator zapewnia uczestnikom rajdu:

  • doskonałą zabawę na najwyższym poziomie,
  • gorący posiłek – ze względów technicznych nie mamy możliwości zapewnienia posiłków bezmięsnych i bezglutenowych,
  • mapę terenu,
  • dyplomy uczestnictwa w rajdzie,
  • plakietkę rajdową,
  • wartościowe nagrody dla najlepszych,
  • zdjęcie pamiątkowe.

8. PUNKTACJA

Każda jednostka zuchowa i harcerska biorąca udział w Rajdzie Szlakami Walk Grupy “Kampinos” Armii Krajowej będzie mogła zdobyć podczas 2 dni zmagań łącznie 140 punktów. Poniżej przedstawiamy co i w jaki sposób będzie oceniane przez organizatorów:

  • zadania przedrajdowe: 20 punktów,
  • umundurowanie (zgodne z regulaminem ZHP i jednolite dla patrolu), przebrania partyzanckie, wizerunek patrolu: 20 punktów,
  • piątkowo-sobotnia trasa (wykonanie zadań, zaangażowanie całego patrolu, współpraca w patrolach): 100 punktów.

Informujemy, że na trasie Rajdu uczestnicy powinni poruszać się z prędkością min. 4 km/h, na punktach będzie obowiązywał reżim czasowy.

9. PŁATNOŚCI

  • 25 zł (zuchy) – w tytule przelewu prosimy wpisać „DSZ Rajd AK 2025 – Nazwa Patrolu”,
  • harcerze:
    • udział w rajdzie 25 zł – w tytule przelewu prosimy wpisać: „DSZ Rajd AK 2025 – Nazwa patrolu”
    • udział w grze „Zwykli ludzie w nadzwyczajnych czasach: Codzienne życie podczas II wojny światowej” 20 zł – w tytule przelewu prosimy wpisać: „DSZ Gra historyczna – Nazwa patrolu”.

Obydwu wpłat można dokonywać łącznie wpisując w przelewie dwa tytuły DSZ.

Wpłat proszę dokonywać za patrole na rachunek bankowy Hufca:

Nr konta: 19 1240 6348 1111 0000 5118 8632
Bank Pekao S.A. Oddział w Grodzisku Maz.

Chorągiew Mazowiecka ZHP
ul. Krótka 3a
09-402 Płock
NIP 774-31-36-686

Informację o potrzebie uzyskania faktury należy podać w formularzu zgłoszeniowym.

10. INNE INFORMACJE:

  • Uczestników rajdu obowiązuje przestrzeganie postanowień niniejszego regulaminu oraz zarządzeń porządkowych komendanta rajdu, a także powszechnie obowiązujących przepisów w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego, bezpieczeństwa ruchu, ochrony przyrody i innych. Uczestniczących w rajdzie obowiązuje ponadto przestrzeganie Prawa Harcerskiego.
  • Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do komendanta rajdu.
  • Nieprzestrzeganie powyższych norm może doprowadzić do wcześniejszego wydalenia uczestnika lub patrolu z rajdu.
  • Za zdrowie i życie uczestników oraz szkody materialne wyrządzone podczas rajdu odpowiadają pełnoletni instruktorzy lub pełnoletni opiekunowie drużyn rajdowych.
  • Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość dokonywania zmian w niniejszym regulaminie po jego opublikowaniu.
  • Zmiany regulaminu oraz inne istotne decyzje komendant rajdu ogłasza na stronie internetowej rajdu.